"Vacanta mare"

Din tren – inapoi

Hehe, alta viata 😀 mult, mult mai liber trenul, abia daca-s 10-15 oameni in tot vagonul, desi tantile de la casa de bilete ne-au dat bilete tuturor in mijlocul vagonului ca sa stam toti inghesuiti, umar la urma. Bineinteles, nu sta aproape nimeni la locului lui de pe bilet – in afara de mine si o doamna in varsta (exact asa, o doamna in varsta, nu o batranica). Si chiar daca la Bacau au coborat niste oameni, cei care s-au urcat, mai putini, au avut loc fix in locul celor care au coborat. Zau daca inteleg logica.
Vecinul meu de banca e blond, cu ochi albastri – si seamana leit cu unchiul meu cand era el tanar; ce daca unchiul meu era cam brunet si cu ochi verzi, tot seamana, pana si la inceputul de chelie. E insurat 😀 Si a dormit vreo ora langa mine, dupa care, probabil trezit din somn aiurea de tusea mea tampita, s-a mutat la niste scaune mai in spate, sa doarma in liniste.
Cand s-a intors, tocmai ce il montasem pe Ghita, ca am terminat de citit cartea (povestesc mai incolo). Deduc ca-s putin ciudatica – o fata cu laptop si cu modem in tren. Ca si la venire, cand ziceam ca mai erau multi cu agregatele dupa ei, mai era doar o fata, care se uita impreuna cu prietena ei la un film – cred ca am ghicit ca era Love actually. In timp ce baietii – iar, am ghicit – se uitau la niste stand-up si jucau ceva jocuri 😀 Inchei paranteza.
Deduc deci ca-s mai ciudatica, drept pentru care vecinul incepe o conversatie care a mers de la modem, trecand prin cablurile lui de acasa (oi fi avand si fatza de calculatorista, mai stii) si continuand spre zborurile cu Alitalia (!) 😛
Si in continuarea acestei idei, un tanar (a se citi de vreo 20 de ani :D) care sta in diagonala cu mine, dar pe urmatorul grup de 4 scaune, ma interpeleaza de la distanta intreband daca imi merge netul si “la ce sunt” – adica la ce operator, ma intelegeti – foarte mirat ca lui nu-i merge mirobolantul Zapp. Sa nu mai mentionam ca asculta muzica de pe laptop, fara casti, ceea ce inseamna ca si restul oamenilor trebuie sa asculte odata cu el.
Hihihi – vecinul meu e scrimeur, sau asa ceva – tocmai si-a dat ditamai geanta jos, sa caute ceva in ea, si s-a dovedit ca ditamai tevile care ieseau din geanta erau 2 florete – sau cum s-or fi chemand. Ei, ce sa vezi, si-a rascolit toata geanta – dar toata, stiti – ca sa gaseasca o cutie cu pastile si sa imi dea o folie de vitamina C cu propolis. How sweet ! m-a cam lasat fara replica, ce sa zic…
Acu’ ca ma uit mai bine (s-a mutat in fata mea cand s-a intors), chiar e dragut 😀 pacat – vesnica mea poveste – ca e insurat 😛 ar fi putut fi inceputul unei frumoase prietenii :))

Asa. Sa va povestesc cu cartea. Am reusit sa fur cateva ore azi in Iasi. Am plecat tarziu de la pensiune, la 12, cand oricum eram obligata sa predau camera. Si da, m-am uitat si la Gilmore Girls 😀
M-am dus la gara, preventiv, sa-mi iau biletul mai devreme, ca nu avea niciun rost sa stau cu emotii pana spre la ora plecarii. Oricum, mai ca eram in stare sa raman in gara pana atunci – urat si frig afara, batea vantul, si in final a si plouat un pic.
Dar am zis ca daca tot am iesit pe strada, hai sa o fac si pe asta. Aveam de gand sa ajung pana in centru. Ei, nu mi-a iesit. Habar n-am pe unde am luat-o, dar am dat de un monument (?) – singura poza pe care am facut-o in Iasi. De fapt am mai facut o poza cu un panou publicitar, dar aia n-are relevanta, cel putin nu pentru Iasi :D.
Ei, cand am ajuns la capatul scarilor eram deja convinsa ca nu o sa mai ajung in centru. Ghiozdanul, oricat de mult mai usor de carat decat alt tip de geanta, cu Ghita in el si cu multe alte chestiuni extrem de necesare :P, era deja mai mult decat puteam duce, la propriu. Mai ales ca ieri a fost si mai greu, si ca inca ma dor umerii si spatele de la aceasta chestiune. Asa ca in momentul in care am dat cu ochii de o librarie, am zis ca aia e ! Mi-am lasat la intrare si ghiozdanul si fularul si bereta si m-am invartit vreo jumatate de ora printre carti. Cred ca daca imi puneam mintea, plecam cu vreo 5 carti de-acolo, toate alese pe spranceana. Am sfarsit prin a lua “Grasa si proasta” de Rodica Ojog-Brasoveanu. O stiu de scriitoare de romane politiste, dar asta nu e unul, e doar o colectie de povestiri. Ceea ce mergea ca uns pentru nerabdarea mea de moment, fiindca finalul povestii, al fiecarei povesti, avea sa vina relativ repede.
Sa mai zic ca plecasem deja cu 3 carti din Bucuresti, una citita pe trei sferturi si 2 neincepute, si ca in gara mi-am mai cumparat una. Nu stiu ce imi imaginam ca o sa fac – sa stau inchisa intr-o camera 3 zile si 3 nopti ?! Bine, faptul ca am avut acces la net pe tren si televizor in camera n-a ajutat cu nimic.
Cand am plecat de la librarie, le-am intrebat pe doamnele foarte amabile si zambitoare daca nu stiu de o cafenea unde sa pierd si eu niste vreme si mi-au aratat peste drum Fundatia Universitara Regele Ferdinand la parterul careia se pare ca ar fi fost un loc dragut. Ei ce sa vezi, chiar era un loc dragut. Am luat o Mocha Coffee cu sirop de vanilie si scortisoara, si niste “bumbi” de ciocolata cu stafide si nuca si migdale si visine, si la sfarsit un ceai “Raza de soare” 😀 Si am stat acolo vreo doua ore, citind jumatate din cartea pe care tocmai o luasem. Mi-a placut. Mult. Si stilul si vocea autoarei, si personajele, si povestile lor. Am continuat sa citesc la ea si in gara, unde am ajuns cu vreo trei sferturi de ora mai devreme de plecarea trenului, si bineinteles si in tren, aproape imediat ce m-am instalat. Si da, am terminat-o. Si din nou da, am de gand sa mai cumpar si alte carti scrise de doamna asta, si nu neaparat politiste.

Discuție

16 gânduri despre &8222;Din tren – inapoi&8221;

  1. nişte atenţi bărbaţii ăştia blonzi cu ochii albaştri !:P

    Scris de nelu | 29 Noiembrie 2008, 6:56 pm
  2. Deja se simte din povestea ta ca e mai bine, de la propolisul ala creeeed:) Pai asta e tehnica tuturor casieritelor de la cefereu – diversiune, grrr:(Cred ca stiu libraria de care spui, e in zona hotelului Traian?

    Scris de Elena | 29 Noiembrie 2008, 7:33 pm
  3. Nelu, te iau pe undeva cu trenul ? 😛 sau nu neaparat cu trenul – saptamana viitoare plec la Budapesta ;;)

    Scris de Rita | 29 Noiembrie 2008, 8:28 pm
  4. Elena, n-am habar unde e hotelul Traian 😀Cu gatul e un pic mai bine – dar nu, nu de la propolis 😛 mi-a picat netul, dar am sa scriu o completare 😀

    Scris de Rita | 29 Noiembrie 2008, 8:30 pm
  5. kafka! aş fi mers şi aş fi luat şi un bax de vitamina C :)) dar nu pot lipsi din post nici măcar în post 😦

    Scris de nelu | 29 Noiembrie 2008, 8:41 pm
  6. Kafka ? cum asa Kafka ? ce-are a face ? Si nu mai inventa scuze 😛 mai ales cu munca aia a ta teoretica :))

    Scris de Rita | 29 Noiembrie 2008, 10:00 pm
  7. Poti merge si cu trenul la Budapesta, la cuseta. Iar te plimbi? 🙂Vezi ca articolul asta e postat de 2 ori

    Scris de Lucian | 29 Noiembrie 2008, 10:35 pm
  8. Lucian, iar ma plimb, asa dupa cum anuntat acum ceva vreme 😀 Si nu, nu ma duc cu trenul la Budapesta nici sa ma pici cu ceara ! mi-o ajuns, iar tinand cont ca saptamana cealalta ma duc la Cluj cu trenul… zau asa !multumesc de atentionare, am sters – mi-a jucat netul feste in tren 🙂

    Scris de Rita | 30 Noiembrie 2008, 12:46 am
  9. Hei,nu stiu cum am dat de blogul tau,pur si simplu.Si am citit cateva posturi si am de gand sa mai citesc pentru ca imi plac povestirile tale.Iar in ce priveste faptul ca ai stat acolo la cafenea singura si ai citit in timp ce beai o cafea mi s-a parut super.Multi nu cred asta,multi cred ca singuratatea nu e buna niciodata,dar uneori chiar merita.Te linisteste.Ah,si scuze ca m-am bagat in seama

    Scris de Claudia Rădău | 30 Noiembrie 2008, 9:18 am
  10. haemoglobian, bun venit – si multumesc 🙂Cat despre cafenele, mie-mi place sa gasesc locuri cu atmosfera si ma bucur singura, sau cu prietenii. Aici, in Bucuresti, nu prea am timp de lenevit pe la cafenele, si de cele mai multe ori sunt cu prieteni – sau cu treaba. Dar e o senzatie asa de faina sa stai la o specialitate de cafea si o prajiturica si sa te uiti la oameni… visul vietii mee 😀Te mai astept pe-aici 😉

    Scris de Rita | 30 Noiembrie 2008, 12:32 pm
  11. stiu,si mie imi place sa fac acelasi lucru.sa beau o cafea si sa ma uit la oameni 😀

    Scris de Claudia Rădău | 30 Noiembrie 2008, 12:35 pm
  12. oooof! kafka = mai mult decât foarte tare! 😛teoretic, teoretic, dar uite că fu şi practic 😛

    Scris de nelu | 30 Noiembrie 2008, 5:05 pm
  13. Auileu ! cat de in urma sunt cu cheshtiile astea moderne… Vazut si practica – uragan nu, dar cu o ceata tot te-ai procopsit 😀

    Scris de Rita | 30 Noiembrie 2008, 5:06 pm
  14. deci mie nu-mi place nici cafeaua, nici sa ma uit la oameni, deci 🙂

    Scris de Lucian | 30 Noiembrie 2008, 5:41 pm
  15. Deci tu nu la cafenea; deci macar niste ciocolata, din aia faina ? 😉

    Scris de Rita | 30 Noiembrie 2008, 5:44 pm
  16. Io da la cafenea, am de recuperat, cred ca imi trebuie o saptamana sa staaaau acolo sa imi ajunga:D

    Scris de Elena | 30 Noiembrie 2008, 6:02 pm

Lasă un răspuns

