"Istorii si personaje"

Cat mai e scorul ?

Ei bine, nu, nu e despre fotbal, nici despre politica. Dar e despre ceva la fel de dezbatut: cum mai e cu egalitatea dintre barbati si femei ?

Marturisesc, de data asta e cu un scop egoist. Maine ma duc sa vorbesc cu niste doamne si domnisoare despre cum sta treaba cu egalitatea sanselor in profesie. Si pe cuvant daca stiu ce sa le zic. N-am idee daca e mai greu pentru o femeie sa avanseze in cariera. N-am idee daca pentru o aceeasi pozitie va fi preferat un barbat sau dimpotriva. N-am ideea daca (mai) sunt prejudecati apropos de ce poate face o femeie si ce poate face un barbat.

Desigur, am o idee destul de buna despre raspunsurile dezirabile. Si am asa o impresie cum ca nu vor vrea sa auda lucruri demotivante.
Dar nici n-am chef sa ma duc cu mesajul frumos ambalat si care sa nu aiba legatura cu realitatea.

Asa ca, daca aveti niste experiente personale, mi-ar fi de folos 😀

Discuție

32 de gânduri despre &8222;Cat mai e scorul ?&8221;

  1. pt ultimul job am avut o contracandidata. care a pierdut, bineinteles :). o colega mi-a spus mai tarziu ca sefa noastra prefera barbatii pt job-ul respectiv pentru ca s-a fript cu doamnele/domnisoarele angajate anterior. nu vreau sa spun ca genul a fost singurul meu atu, dar in anumite cazuri, poate fi. de exemplu, cred ca imi va fi destul de greu sa ma angajez pe un post de assistent manager intr-o multinationala, la fel cum unei femei ii va fi dificil sa se angajeze intr-o mina (am vazut si un film despre asta)

    Scris de Lucian | 15 Decembrie 2008, 5:26 pm
  2. Lucian, pai zi de ce a pierdut „bineinteles”. Si de ce sefa prefera barbatii – asta ar fi de interes 😀

    Scris de Rita | 15 Decembrie 2008, 5:28 pm
  3. A, si de ce sefa s-a fript anterior 😀

    Scris de Rita | 15 Decembrie 2008, 5:29 pm
  4. „Bineinteles” pentru ca nimeni nu poate rezista farmecului meu irezistibilos :). Pt. acel job se preferau barbatii, eventual single, dintr-un motiv foarte simplu: sunt mai disponibili la deplasari. O femeie, care sa aiba si familie, va face sigur nazuri in anumite cazuri. S-a fript tocmai pentru ca predecesoarele mele nu erau prea maleabile la acest aspect si in plus, se cam certau intre ele :). De-aia 🙂

    Scris de Lucian | 15 Decembrie 2008, 8:41 pm
  5. Auleu, Lucian, numai citeste si tu ce cuvinte ai folosit apropos de femei: s-a fript, nazuri, cearta, nu prea maleabile (asta e chiar dragut !).Cat despre tine, esti cu bineinteles si farmec si irezistibilos…Ti-am mai zis ca esti duplicitar, nu ? 😛 Si cred ca pentru tine ar fi de multe ori mai usor sa te angajezi assistant manager, decat pentru o femeie sa intre in sut. Si angajarea ca atare, si viata post-…

    Scris de Rita | 15 Decembrie 2008, 8:47 pm
  6. Folosesc aceleasi cuvinte pe care le-am auzit de la alte femei in legatura cu respectivele. Deci sunt acoperit :). Mi se mai intampla, desi foarte rar, sa fiu duplicitar :).Doar nu vrei sa spui ca noi suntem avantajati intotdeauna… pt ca nu e adevarat. Parerea mea 🙂

    Scris de Lucian | 15 Decembrie 2008, 8:52 pm
  7. Eu de exemplu nu am fost acceptata pe un post de inginer…exact pe specializarea mea pentru ca preferau un barbat…de ce m-au mai chemat atunci la interviu? pe CV-ul meu scria sex:feminin

    Scris de Carmen | 15 Decembrie 2008, 8:53 pm
  8. asadar, rita, discriminare intre sexe e clar ca exista, trebuie doar sa vezi daca balanta inclina intr-o parte sau alta 🙂

    Scris de Lucian | 15 Decembrie 2008, 8:59 pm
  9. Carmen – ce specializare ai, daca pot sa intreb ?Lucian – cum imi zicea mie mama: daca aia se arunca in rau, tu te duci dupa ei ? 😛Cat despre discriminare – sunt covinsa ca exista – citeste cu atentie postul meu 😀 Mai mult decat atat – eu sustin discriminarea, un anume tip de discriminare. Chiar nu cred ca suntem egali, asa cum nu identici 😉

    Scris de Rita | 15 Decembrie 2008, 9:38 pm
  10. *asa cum nu suntem identici 🙂

    Scris de Rita | 15 Decembrie 2008, 9:39 pm
  11. stii doar ca eu citesc printre randuri. la propriu 🙂

    Scris de Lucian | 15 Decembrie 2008, 9:42 pm
  12. Pai da, stiu 😀 de-aia si-am specificat 😉

    Scris de Rita | 15 Decembrie 2008, 9:43 pm
  13. Io m-am saturat sa fac chestii care tin strict de barbati, nah:P Adica sa montez galerii, sa car una alta (ca tot vroiai Rita hamal, cred ca ma puteam incadra si acolo), sa dau cu var, sa… sa… Vreau sa fiu discriminata:D

    Scris de Elena | 15 Decembrie 2008, 9:49 pm
  14. Elena, eu vroiam hamal pentru carat chestii, ca un hamal adevarat, nu de montat galerii – desi oportunitatea nu e de neglijat 😀Dar de job, ce zici, vreo discriminare pe-acolo ?

    Scris de Rita | 15 Decembrie 2008, 10:08 pm
  15. Rita, pe diploma mea scrie pompos inginer diplomat,profil stiinta sistemelor si calculatoarelor, specializarea automatica si informatica industriala…dar fara pile si cu fusta…in domeniul asta nu prea ai sanse ca fata…trebuie sa ai mult noroc…eu n-am avut 🙂

    Scris de Carmen | 15 Decembrie 2008, 10:24 pm
  16. A-ha ! ecce homo, ca sa zic asa 😀 cu niste studente si absolvente de IT-related ma duc eu maine sa discut…Auzi, dar ti-au zis clar ca prefera un barbat ? ti-au zis si de ce ?

    Scris de Rita | 15 Decembrie 2008, 10:26 pm
  17. mi-au zis ceva de genu”daca iti dai seama ca problema echipamentului nu e de soft, te vezi sa te bagi cu cheia si surubelnita sub ea? asta cam e treaba de barbat”….ca eu ca fata daca ma suna si ma cheama la 2 noaptea ca s-a oprit poductia din cauza echipamentului…sunt dispusa sa merg?…si alte apropouri de genu.

    Scris de Carmen | 15 Decembrie 2008, 10:38 pm
  18. Mda, vorba ta, de ce te-au mai chemat ?! daca tot aveau scenarii din astea pregatite, si raspunsurile gata aflate…

    Scris de Rita | 15 Decembrie 2008, 10:40 pm
  19. daca intrau in sarcinile postului si eu eram constiienta de ele de la bun inceput, normal ca le faceam. Nici unul nu ne-am nascut invatati…invatam pe parcurs…si la fostul job am fost discriminata…pentru ca eram fata nu au vrut sa ma trimita in detasare in strainatate…si nici in deplasari in tara…m-au obligat sa fac scoala de soferi doar ca sa semnez contractul acela pe 3 ani…si masina nu mi-au dat…desi unele probleme le puteam rezolva eu mai bine decat unii baieti din echipa…pe mine m-au tinut 2 ani la birou si nu mi-au dat ocazi sa le arat c apot mai mult…ca pe urma sa-mi spuna in fata ca atat merit…normal ca am plecat

    Scris de Carmen | 15 Decembrie 2008, 10:43 pm
  20. nici la firma unde lucrez acum nu m-au angajat pe postul pentru care am applicat…tot pentru ca eram fata…vzi Doamne nu isi puteau ei imagina ca o fata ar putea sa care o UC si sa o desfaca s avada care e baiu. Dar am acceptat altceva pentru ca trbuia neaparat sa plec din partea cealalta

    Scris de Carmen | 15 Decembrie 2008, 10:47 pm
  21. Off, pai si eu ce le spun la fetele alea ?!

    Scris de Rita | 15 Decembrie 2008, 11:09 pm
  22. eu nu m’am lovit de asta. sau poate o julitura asa de mica incat nici nu’mi mai aduc aminte 🙂

    Scris de ruxa | 16 Decembrie 2008, 8:21 am
  23. no ce le-ai spus? 🙂

    Scris de Lucian | 16 Decembrie 2008, 1:34 pm
  24. No, sunt curioasa cum a fost azi!;)Sa stii ca la jobul meu nu prea am cum sa fiu discriminata, la noi in domeniu predomina femeile 😛

    Scris de Elena | 16 Decembrie 2008, 1:53 pm
  25. ilincuto, dar in joburile noastre infratite, femeile sunt de baza. normal ca niciuna dintre noi nu a simtit asa ceva! la noi tanjesc ei si dupa niste barbati, dar nu se inghesuie cine stie ce. sa vezi insa cate donshoare papusele vin pe la usile antenei.. lucian, pai sa aflu de prin ziare ca vine c&a in romania? pai zau asa… comunicarea este piatra de temelie a unei relatii, doar nu vrei sa ma enervez si sa plec la mama… rita, eu zic ca te-ai dus prea devreme sa le vorbesti oamenilor alora. ca nu stiu daca ai apucat sa citesti si partea mea, a elenei si a ilincai. deci discriminarea asta de fapt exista si nu prea 🙂 i-ai fi lamurit pe toti cu asa discurs!

    Scris de miki | 16 Decembrie 2008, 7:36 pm
  26. Rita?!

    Scris de Elena | 16 Decembrie 2008, 8:43 pm
  27. Ilinca & Miki & Elena – da, in comunicare si PR, si in marketing, si in resurse umane, si in sanatate si inca in alte cateva domenii, femeile predomina, si cred ca barbatii care ajung sa lucreze pe-acolo sunt considerati ciudati, sau mai putin adaptati. Chestiunea comporta niste variatiuni, care nu stiu daca in zilele noastre se mai aplica: jurnalisti de teren, analisti, chirurgi etc, etc – cati din astia sunt femei ?Oricum, sa stiti ca si aia pozitiva tot discriminare se cheama 😀Altfel, da, m-am dus cam devreme, n-am apucat-o decat pe Carmen, dar ea e un exemplu relevant pentru audienta, fiindca erau fete cu aceeasi pregatire 🙂 Pe care exemplu mi-am permis sa il folosesc. Impreuna cu cel al unei prietene, care e mamica de copil de 2 ani si care s-a angajat pe un job care ii placea la nebunie, dar de la care a plecat in 3 saptamani. Fiindca trebuia sa faca naveta zilnic, pentru cateva luni, la Ploiesti, deci sa plece la 6.30 si sa se intoarca dupa 9 seara. Timp in care probabil ca al ei copil ar fi uitat cum arata mama si cum ii suna vocea – ma rog, nu la telefon…Fetele au parut un pic ingrijorate, dar nu foarte – majoritatea erau studente sau proaspete absolvente. Nu se gandeau deci in viitorul imediat apropiat la familie si/ sau copii, deci nici la potentialele compromisuri pe care trebuie sa le faca nu doar pentru cursul vietii ci si pentru cursul fabuloaselor respective cariere. Cine zice ca nu e cu compromis, nu stie ce e aia si cu ce se mananca. Parerea mea 🙂Miki, eu cred ca mai sunt niste alte multe discriminari 🙂 si cateodata zau daca nu sunt de acord cu ele – zicea Lucian mai sus de femei in mina. Nu-nu, zau ca nu ! Femei-hamal e un alt exempu. Si or mai fi. Ma rog, exceptii exista la orice, dar nu 🙂

    Scris de Rita | 16 Decembrie 2008, 9:06 pm
  28. rita, important e ca pana la urma sa fi inteles ceva fetele alea 🙂miki, vezi daca umbli brambura atata timp? nu mai lucrez pt c&a, asa ca poti afla de oriunde ca vin in romania 🙂

    Scris de Lucian | 16 Decembrie 2008, 9:45 pm
  29. luciande ce? ti-a fost luat jobul de o femeie, ca femeile se price mai bine la haine? 😀ritajurnalisti de teren: femei cu duiumul. chiar si la eveniment. adica morti, raniti, explozii,d escarcerari, puscarii, politie, inchisori. de fapt, la aceasta sectie sunt doar 2 baieti pentru vreo 5-6 fete. si hamali sau minerite… de fapt cred ca sunt prea putine femei interesate sa faca asta. e drept, sunt multe sanse sa li se refuze jobul, ceea ce e suparator.. dar sunt cazuri izolate

    Scris de miki | 17 Decembrie 2008, 7:43 am
  30. da :). discriminare!!!

    Scris de Lucian | 17 Decembrie 2008, 12:46 pm
  31. Miki: de-aia ziceam ca nu stiu daca se mai aplica 😀Lucian: pai da, sigur, acuma esti discriminat ! 😛

    Scris de Rita | 17 Decembrie 2008, 1:15 pm
  32. :)…am uitat sa-ti spun..pana si de tata am fost discriminata….tata e genu de barbat care stie sa faca de toate in casa…anul acesta a lucrat la terasa…si punea gresie…eu de mult tot vreau sa invat sa fac asta…nu stiu…asa mi s-a pus mie un pitic pe creier si ma tot zgandare acolo…siam tot insistat pe langa el sa ma invete…si nimic…ca mainile mele nu sunt pentru asa ceva…si ca nu am de ce sa invat…m-am uitata la mainile lui, la ale mele…dar n-am vazut o diferenta prea mare…tot 10 degete avea ca si mine…ata doar ca ale lui erau mai groase …hmmmm…dar pe el n-am cum sa fiu suparata 🙂

    Scris de Carmen | 18 Decembrie 2008, 5:55 am

Lasă un răspuns

