"Istorii si personaje"

Doctore, simt ceva mortal

Aici, in regiunea fiintei mele
Ma dor toate organele,
Ziua ma doare soarele
Iar noaptea luna si stelele.*

Nu sunt prea sigura care-i „pozitia” mea fata de deochi. Nu stiu daca o fi ochiul rau, sau gandul vrajmas – vrajitorie sau reactie fizica si chimica de raspuns (fiindca sunt sigura ca se poate demonstra ceva dpdv strict biologic).
Dar niste lucruri se intampla si se intampla semnificativ. Sau mie mi se intampla, fiind eu mai sensibila (sau antrenata) si cu cele neexprimate de-a dreptul. Am o problema cu spatiul personal, respectiv cu incalcarea lui, simt privirile insistente, si cred ca am avut ceva „diagnostice” de deochi la viata mea, care s-au lasat cu disconfort fizic destul de mare si de durata – in termeni medicali: migrena, vertij, tensiune oculara.
Tind sa capat simptome similare si in situatii conflictuale: cand nu ma infurii de-a dreptul, mi se face rau cand ma cert cu lumea. Chiar daca nu e vina mea, dar si mai tare daca e, absob toate energiile rele. Din cauza asa si sunt foarte putin confruntationala, urasc sa ma cert, sa trebuiasca sa-mi argumentez pozitia la nesfarsit sau sa conving pe alticineva ca am eu dreptate. Prefer sa ma retrag din situatiile astea.
Doar ca situatiile nu dispar fiindca ma retrag eu din ele. Si vorbele raman la fel de grele si zise si scrise si chiar doar gandite. Ba cateodata nici nu trebuie sa fie vreo situatie conflictuala manifesta. Doar niste ramasite de ganduri nezise de prea mult timp, care ies la suprafata pana la urma.
Mi s-a intamplat de cel putin 2 ori in ultima saptamana sa ma loveasca niste vorbe mai ceva ca niste galeti de apa rece. Rau, rau de tot – mai ales pe frigul asta.

Nu pot sa ma abtin sa ma gandesc ca poate le-am meritat. Ceea ce ma face sa ma simt si mai rau…

*Marin Sorescu – Boala

Discuție

2 gânduri despre &8222;Doctore, simt ceva mortal&8221;

  1. hai fata, ca din ce zici, mai rau de atata n-are cum sa fie.
    ai trend ascendent de acu incolo, ca in forma de U e doar criza politica.

    Scris de comanu | 4 Noiembrie 2009, 6:40 pm
  2. Domne, bag seama ca dumneatale, in afara de big brother, tre sa fii si ceva astronom… asta, astrolog ! 😛
    Fii atent, ca tot ce spui o sa ti se impute, si sa te vad atunci pe unde scoti sapca 😀

    Scris de Rita | 4 Noiembrie 2009, 10:18 pm

Lasă un răspuns

