"Hobbies & fun"

Experimente chimice

In ciuda faptului ca eram aproape o tocilara – simpatica, dar tot tocilara – in liceu, prin clasa a 10-a, am luat un ditamai 4 la chimie care mai-mai sa-mi strice media. Slava cerului ca dintr-a 11-a n-am mai facut chimie, ca altfel cine stie ce-mi mai patea sufletul…

Ei, data fiind lipsa totala a aplecarii, ce sa mai vorbim de talent, intr-ale chimiei, combinata cu o lipsa de interes, sper ca temporara, pentru bucatareala, nu stiu ce m-a apucat sa pun muraturi. Va aud cum protestati ! Ca nu nicio chimie, ca nu stiu ce ! Chiar va rog sa ma convingeti ca la mijloc e altceva decat o solutie salina, intr-un grad de saturatie oarecare…

Cu toate astea, gandul la varza murata din casa parinteasca, la care probail ca nu mai ajung – nici la varza, nici la casa, plus lipsa unor produse similare de incredere din magazin, m-au facut sa ma pun pe treaba. Asa ca ieri m-am dus la cumparaturi si am venit incarcata cu diverse: morcovi, pere, ardei grasi rosii, gutui, o sfecla rosie si o ditamai telina de 1 kil jumate, plus niste patrunjel, ca leustean si frunze de telina n-am gasit. Plus 2 mere pe care le aveam acasa.

Toate astea, dupa o minima „prelucrare” aratau asa:

Iar dupa ce am facut si saramura si am scos din cotloane borcanele care au gazduit masline si mai stiu eu ce, si am pus toate alea frumos in fiecare borcan, cu grija sa pun de toate, aratau cam asa:


Acuma nu mai ramane decat sa stam cuminti – si eu, si borcanele, pana se petrece reactia chimica in mod corespunzator. Poate nu pana la Craciun, dar pana la anul or sa fie gata, cu siguranta. Tineti-mi pumnii !

Dupa care prevad ca se va petrece si ceva proces digestiv… Pana atunci, le supraveghez parinteste, de cate ori pun piciorul in bucatarie 😀

Later edit: Sor’mea zice ca daca ar vedea mama pozele i-ar creste inima cat casa :)))

Discuție

7 gânduri despre &8222;Experimente chimice&8221;

  1. Felicitarile mele, esti deja la categoria „avansati” in ale bucatariei, chapeau 😀

    Scris de Alina Fekete | 21 Decembrie 2009, 11:16 am
  2. Alina, nu zice asta :)) te inseli amarnic ! asta e asa, o joaca de copii.
    Cand oi ajunge la stadiul de sarmale si cozonaci, mai discutam. Dar dupa cum se arata – sansele sunt minime 😀

    Scris de Rita | 21 Decembrie 2009, 11:20 am
  3. Noooo, sarmale si cozonaci inseamna super-uber-cook, mama tuturor bucatarilor si taticul lor, eu nici nu aspir la statutul asta, ma duc la mama sau caut cofetarii cu cozonaci buni :-)))

    Scris de Alina Fekete | 21 Decembrie 2009, 12:58 pm
  4. Pai aia zic si eu – super-uber 😀 care nu sunt ! mare lucru nu stiu sa fac, sa stii – o gramada de chestii la cuptor (lene mare !) si alte cateva din cagoria „se fierb singure in oala”.
    Mai bine nu m-as mai lauda… 😛

    Scris de Rita | 21 Decembrie 2009, 1:24 pm
  5. Auzi sis’, lasa modestia la usa, nu-i cazul acum. Arata strasnic de bine ce ai acolo. Si cred ca vor avea un guuuust… !

    Scris de Elena | 21 Decembrie 2009, 7:05 pm
  6. Elena, hai ma, tocmai tu sa zici asa ceva, care esti o maestra in toate cele ! Vai, pai numai cand ma gandesc la cofeturile alea de le mesteresti 😀

    Scris de Rita | 21 Decembrie 2009, 11:15 pm
  7. Spre rusinea mea, anul asta nu cofetaresc:( dar am langa mine un laborator iami pe care il voi goli in ziua de ajun:)) Poate pt. saptamana cealalta ma voi gandi la o prajitura mai sexy, sper sa mai fuga din oboseala pana atunci;)

    Scris de Elena | 22 Decembrie 2009, 10:59 am

Lasă un răspuns

