"Vacanta mare"

Iar cu antropologia. In aeroport, de data asta

Sunt iar in aeroport si imi exercit ocupatia favorita de uitat la oameni. Dar azi mi-am cam gasit nasul, fiindca sunt in unul din cele mai mari aeroporturi europene, daca nu cumva chiar cel mai mare – Frankfurt (la un moment dat intrecuse Heathrow, acum nu mai stiu).

Problema cu nodurile astea aeriene – denumite de mine ad-hoc asa – e ca sunt mai rau ca niste furnicare. Ca sa fiu sincera, pe Heathrow n-am experimentat deloc aceleasi senzatii – poate si din cauza ca voiajul era european la ambele capete si circuitele de pasageri mai complicate erau probabil mai degraba in terminalele cu destinatii in America si Asia. Acum, daca ma gandesc bine, la intoarcerea de la Londra am trecut printr-un mic furnicar care implica set complet de pasageri Alitalia, corespunzator de agitati, zgomotosi si… aspectuosi 😀
Si daca tot zic de Heathrow – sa va mai zic inca o data ca am adorat cartea lui Alain de Botton – A Week at the Airport, scrisa chiar acolo. Si am in compunere un post despre asta de foarte multe luni de zile – probabil ca nu i-a venit vremea sa iasa la suprafata, dar si cand i-o veni…

La Frankfurt insa experimentez intr-adevar terminalul plecari internationale, in sensul de globale. Ma rog, de fapt e vorba de zona din Terminalul 1 dedicata „US Flights”. Pana acum am avut prea putin de-a face cu cetateni americani, iar cu continentul – deloc. Asa ca pentru adevarata diversitate culturala pe care o are natiunea asta nu m-au pregatit nici filmele (apropos, a mai observat cineva ca nu exista echipa de ceva – politisti, criminalisti, avocati, pompieri, doctori – care sa nu reprezinte politically corect diversitatea etnica americana ?). Poate doar filmuletul din consulat la care m-am uitat aproape emotionata in timp ce asteptam la interviul pentru viza. Erau acolo oameni de toate etniile si de toate culorile (nu o zic peiorativ, doar ca in momentul asta nu-mi vine in gand un cuvant mai corect de-atat) – si toti astia ziceau „I am America”.

N-as fi crezut asta despre mine, dar resimt un pic de soc cultural (sau emotional?) inca inainte de sa ajung in America. Am mai simtit asta in metroul care m-a dus de la aeroport pana  in centrul Londrei si in care numarul de negri si oameni albi era egal, daca nu cumva chiar in favoarea negrilor. O situatie in care nu mai fusesem niciodata pana atunci.

Sunt niste studii care au stabilit ca suferim toti de o forma de narcisism care face ii placem pe aceia care au aceleasi trasaturi ca noi – e o forma de adoratie in oglinda. Deloc rational, ci pur instictual. Nu degeaba si vorba aia cu ” cine se aseamana se-aduna”  – poate sa fie vorba si despre trasaturile fizice si despre cele de caracter.

Povesteam din Riga ca nu m-am simtit deloc diferita pe-acolo – si ca m-as fi putut amesteca usor printre oamenii aia. Ei, in aeroport in Frankfurt, in zona din Terminalul 1 dedicata „US Flights” nu ma simt deloc asa.
Nu neaparat ies in evidenta, dar parca nici nu ma confund cu peisajul (ceea ce prefer sa fac de cele mai multe ori).
Acuma  puteti sa radeti sau sa ziceti cat de gresit gandesc. Sau simt 🙂 Si cand ma gandesc ca vroiam sa scriu mai degraba despre valurile de pasageri si efectul lor asupra vietii aeroportului…

Poate e din cauza ca am avut prea mult timp de stat in aeroportul asta. Ma duc sa-mi iau o cafea, ca mi-e somn si mi-e frig si cele doua stari se accentueaza reciproc.

Discuție

2 gânduri despre &8222;Iar cu antropologia. In aeroport, de data asta&8221;

  1. Stii cum astept continuarea acestei povesti??? Daca esti prinsa in treburi pe acolo, prin Americi, eu stau cuminte si astept dupa ce termini cu toate!
    Si adaptare rapida la fusul lor orar, desi, la ce program ai tu de somn, s-ar putea sa-ti priiasca!:)

    Scris de Elena | 12 Septembrie 2010, 7:19 pm
  2. Elena, cred ca va trebui sa asteptam amadoua sa ajung acasa. CU toate ca ma ajuta ca dorm aiurea acasa, nu e suficient. Am inceput sa ma intreb daca nu e week-end si daca e 5 dimineata aici si 12 acasa, sau invers…
    Iar cand ma intorc acasa o sa fie mai rau !

    Scris de Rita | 13 Septembrie 2010, 11:19 pm

Lasă un răspuns

