"Micul si marele ecran"

Internet killed the TV stars

Ma uit la seriale – la o gramada de seriale ! Spre deosebire insa de majoritatea oamenilor pe care ii stiu, eu ma uit la seriale doar la tv (si la filme cam tot asa).

Stiu la ce v-ati gandit cu titlul asta, dar nu e deloc asa: nu e vorba despre cum descarcatul serialelor de pe net a ingropat audientele tv pentru difuzarile respective. Ma rog, o fi, dar nu despre asta vreau eu sa scriu aici.

Nu mai stiu cand m-a prins microbul asta cu internetul; probabil la primul meu job, care era un fel de „asistent la cautari pe internet” si unde cam faceam ce face Google acum – mai precis butonul „I’m feeling lucky”. (Google era atunci la inceput, noi foloseam vreo 2-3 motoare de cautare care zbarnaiau). Ne-au invatat sa cautam orice pe internet – si intre timp (asta era acum 11 ani) chiar nu stiu daca mai e ceva ce nu gasesti pe net. Poate informatii si documente foarte vechi sau arhive super-secrete – desi Wikileaks a rezolvat-o si pe asta 😛

Deci de cand cu jobul ala, cum aveam vreun semn de intrebare, cum hop ! pe net. Cand mi-am luat laptop si am avut net acasa (o conexiune mobila, cum am pana in ziua de azi) lucrurile au luat-o putin razna. Cum fac si in ziua de azi, dupa ce ajungeam acasa – hop pe net. Asa ca majoritatea activitatilor casnice se desfasurau – se desfasoara inca – in prezenta televizorului (pentru zgomotul de fond si prezenta constanta) si a internetului. Pentru zgomotul de fond si prezenta constanta.

Pe scurt, stau cu laptopul in brate si ma uit la filme. Si cum m-am invatat prost, cum zice in film de ceva despre care mie nu mi-a ajuns nimic la urechi – cum imediat caut pe net. Cum am facut in seara asta, la episodul din MadMen – o remarca a unui personaj despre un print imediat a generat o cautare si imediat am si gasit raspunsul.

Asta inca nu e cel mai rau lucru. Mi-aduc aminte ca m-a lovit pasa cautarilor cu Memento (tocmai ce uitasem cum se cheama filmul, dar mi-am adus aminte ca actorul e Guy Pearce si imediat am gasit si titlul filmului). Vreo 2 saptamani am cautat pe net informatii, explicatii si interpretari – asta in timp ce ma mai uitam la secvente din film ca sa inteleg despre ce vorba. Am renuntat pana la urma, ca mi s-a parut ca tot nu inteleg nimic.

Partea cea mai rea e insa cand nu mai am rabdare: cand vad a 3-a oara in reluare episoade din seria 5 a unui film care a ajuns la seria a 8-a; sau cand actiunea e atata de trasa de par ca nu mai rabd pana peste inca 3 luni sa vad ce se intampla; sau cand ratez cate un episod si dupa aia nu mai inteleg nimic (mai rar, dar se intampla).

Asa incat – ce sa fac si eu – ma apuc imediat sa caut rezumatele episoadelor sau seriilor sau intregului serial. Wikipedia e cea mai buna prietena a mea de pe net – stie de toate, zau asa. Am gasit pana si episoadele din el Internado Laguna Negra (ce, e pe AXN Crime!); in spaniola, dar m-am descurcat eu 🙂

Pai si-atunci, daca tot pot sa aflu dinainte, in jumate de ora, ce sa intampla in 3 sezoane – de ce sa ma mai uit la film ?! Ca in afara de subtilitatile industriei cinematografice, de apreciat si savurat in cazuri speciale, dar pe care oricum nu le pot indura pe termen foarte lung, pe mine ma intereseaza povestea – sa aflam domnule ce se intampla, ce mai atata tevatura !

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

