"Hobbies & fun"

Romania e intre Bulgaria si Grecia

Sau povestea magnetilor mei veseli 🙂

Colectia mea de magneti de frigider nici nu e asa de mare. De fapt destul de multi nici nu-s cumparati de mine. Pe cei 3 de sus – Malta, Scotia si New Jersey – i-am gasit deja instalati in garsoniera, pe usa frigiderului.

Cativa sunt primiti de la prieteni:

  • cel metalic cu simbolurile londoneze, unul dintre preferatii mei, de la Bogdan
  • celalalt metalic cu Viena, de la Alina – altul dintre preferatii mei
  • London Bridge, tot de la Alina
  • cei doi cu nunta regala a lui Will si Kate – amandoi foarte simpatici, fiindca practic i-am cersit de pe FB – cel metalic in forma de scut e de la Cosmin, a fost cumparat la Londra si expediat din Franta catre Romania, iar celalalt dreptunghiular e de la Bogdan si a fost cumparat de o prietena de-ale lui, fiindca atunci cand l-am cerut Bogdan plecase deja din Londra
  • negresa domincana de la sora-mea, din luna de miere – cred ca dintre cele mai reusite, ca aspect, material si pana la micile detalii de tinuta si mimica ale personajului
  • cel din Bulgaria cu o pictura reprezentand Nessebar de la Laura.

Magnetii cumparati de mine au si ei tot felul de povesti atasate:

  • cele doua placute cu motive marinaresti sunt din ceramica pictata si le-am cumparat in prima mea vacanta adevarata in afara tarii, din Halkidiki
  • cele doua placute cu corabii sunt din faianta pictata manual si le-am luat dintr-un magazin plin de portelanuri pictate si alte asemenea suveniruri de pe o straduta pe langa Sfanta Sofia, la Istanbun
  • Hanovra am cumparat-o abia anul asta, dupa 6 ani la rand de mers acolo – si foarte probabil cam ultima data cand m-am dus
  • broscoiul corfiot mi-e tare simpatic – in afara ca e „marinel”, mai e si print si are magneti si pe maini si picioare, asa ca poate fi asezat artistic la pozat; l-am vazut la o taraba si nu l-am luat pe loc – iar dupa aia 2 zile am cutreiarat dupa el pana sa-l gasesc iara
  • Riga e de anul trecut si am pastrat dintre toti magnetii cumparati poza asta mica cu casa intr-o straduta care seamana foarte bine cu o straduta italieneasca, tocmai ca sa-mi aduc aminte cate orase diferite poti sa gasesti de fapt in orasul asta
  • Oxfordul e tot de anul trecut din toamna – cumparat dintr-o pravalie cu suveniruri de pe langa centrul de informare turistica, pe un frig de cam crapau pietrele; am prefera o imagine cu orasul si cladirile colegiilor, din piatra galbuie, in locul unui magnet cu simboluri universitare, chiar daca astea aratau mai bine
  • cele doua placute visinii sunt din Stratford-upon-Avon, oraselul lui Shakespeare, si au doua citate tare simpatice „There is money- spend it, spend it, spend more” (Nevestele vesele din Windsor) si „Have we no wine here ?” (Coriolanus)
  • la Cracovia, ca sa fiu sincera, chiar nu am fost – dar am stat 2 saptamani in Polonia, din care una in Varsovia, si un magnet mai de Doamne-ajuta n-am gasit; asa ca l-am luat pe asta, mai ales ca mi-a placut ca arata ca un timbru
  • si nici la Castelul Chillon de langa Montreux n-am fost – asta fiindca am pierdut avionul de Geneva si pana am luat eu urmatoarea cursa, am pierdut dupa-amiaza de plimbare; dar am luat totusi magnetul ca sa-mi aduc aminte de avionul pierdut – plus ca e simpatic asa, ca o moneda cu steagul Confederatiei elvetiene.

Din colectie lipsesc o placuta de faianta pictata cu lalele rosii cu petale ascutite, luata de la Istanbul odata cu corabiile si doua londoneze – unul metalic cu insemnele heraldice ale Londrei si unul cauciucat cu numele orasului. Dupa cate se poate vedea, Londra are un loc destul de important intre suvenirurile mele magneto-turistice, proportional cu atasamentul emotional :)si n-am mentionat un autobuz double decker si o cabina telefonice – doua machete metalice in miniatura vopsite in rosu. Astea nu au magnet, sunt doar de ornament – si inca astept sa completez colectia cu un taxi londonez de 3 cm.

Mai sunt cateva locuri in care am fost, dar din care n-am adus inapoi acasa magneti – Orlando, Oslo, Madrid, Bruxelles, Budapesta, Milano. Pe de o parte pentru ca n-am gasit ceva frumos si nu foarte scump, pe de alta parte pentru ca am gasit pentru moment diferite substitute – de la Olando am luat pins de la parcul de distractii cu Harry Potter, de la Madrid o placuta de metal cu un citat haios, de la Budapesta am cateva figurine super-simpatice de pus in pomul de craciun. Si-apoi, poate e un semn ca musai trebuie sa ma mai duc pe-acolo si sa-mi completez colectia de magneti 😉

Ei bine, acum colectia mea s-a imbogatit cu o noua achizitie – un magnet cu Romania. Ma rog, achizitie e mult spus, fiindca si pe asta l-am primit, si anume in schimbul unui comentariu pe blogul lui Razvan Pascu. Il citesc pe Razvan de cand mi-a lasat un comentariu aici la un post despre Londra, parca, si l-am redescoperit anul trecut cand mi-am facut mica documentare pentru Riga. El a facut un parteneriat cu Magnetella – o firma care produce magneti din astia frumusei cu Romania.

Tocmai fiindca de multe ori am cautat ceva frumos, de calitate si foarte des am vazut lucruri facute de mantuiala (da, in alte tari), care nu-si merita banii, am vrut asa un magnet simpatic cu Romania. Mi-ar placea ca magnetii sa si intre in circuitul turistic si fie de cumparat la aeroport sau prin alte locuri cu trafic intens, in loc de – scuzati – stifturile care prea putin au legatura cu tara asta.

Asa ca acum doi dintre domnitorii mei preferati si cetatile lor (traiasca Povestiri istorice, Cuza mai lipseste) sunt intre Grecia si Bulgaria si contribuie la echilibrul magnetic si estetic al destinatiilor turistice pe frigiderul meu 🙂

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

