"Hobbies & fun"

Coeficientul de lipsa

AVERTISMENT: Acest post este aproape o elucubratie. Poate n-ar trebui sa-l cititi 😛

Ticluiesc de ceva vreme o noua teorie sociala – mai degraba un model matematic simplificat de calcul al succesului social. Nu mai stiu de pe unde a rasarit ideea – trebuie sa fi fost intr-o perioada in care prietenii mei cam dadusera bir cu fugitii si nu-i mai vazusem pe niciunul de niste foarte multe luni – bine, ce sa zic, pe unii nici acum nu i-am vazut de nici nu mai tin minte cand. Noroc cu altii care compenseaza corespunzator…

Asa ca mi-a venit ideea ca as putea face un calcul foarte bine fundamentat despre cat de putin importanta eram pentru ei. Ca sa intelegeti, asta nu e un simplu calcul, ci e un calcul de inducere de vinovatie 😛 Sau de self-pity 😀

Stiu ca suna super-complicat – ca doar asa am si vrut sa sune – dar am impresia ca e ceva foarte simplu:

DACA succesul social inseamna ca tot mai multi oameni sa iti caute tovarasia, cat mai des si daca pentru acesti oameni lipsa interactiunii cu tine se traduce intr-o forma de inconfort psihic (sau fizic, ca nu se stie cum se contracta stramb muschii cardiaci)

ATUNCI putem stabili ca parametrii pentru calculul succesului social sunt urmatorii:

– Numarul persoanelor cu care interactionezi – P

– Calitatea interactiunii cu o persoana – C (valoare numerica de la 1 la 5, unde 1 este echivalent cu simple cunostinte si 5 prieteni apropiati si familie)

– Intervalul care se scurge pana cand isi dau seama ca le lipsesti, sau ca nu te-au mai vazut de mult si daca nu dau de tine incep sa sune la spitale – i  – valoare numerica, conform algoritmului:

  • 3 ore – 100/ e aproape caz patologic,
  • 24 ore – 75,
  • 3 zile – 50,
  • 1 saptamana – 25,
  • 1 luna – 10,
  • 2 luni – 5,
  • 6 luni – 3,
  • orice mai mult de-atat – 1.

In aceste conditii, calculul de baza, dar superficial si prin urmare nerealist, pentru Coeficientul de Lipsa se face prin inmultirea valorilor celor trei parametri:

CL = P*C*i

Acuma, daca vreti un pic de realism in calculul CL global pentru propria persoana, aveti 2 variante:

– fie reusiti cumva sa alocati i pentru categorii de C (de exemplu, o medie a intervalului dupa care prietenii va simt lipsa) si sa inmultiti cu numarul de persoane din fiecare categorie CL = P1*C1*i1 + P2*C2*i2 + P3*C3*i3 si asa mai departe in functie de cate categorii de oameni reusiti sa identificati

– fie (ceea ce este epocal de-a dreptul) sa faceti calcului pe fiecare persoana in parte si sa adunati rezultatele – CL = P1*C1*i1 + P2*C2*i2 + P3*C3*i3 + etc, etc Cu toata sinceritatea, nu cred ca merita facut asa un calcul.

Sper ca e clar pentru toata lumea. Daca nu – ce sa zic, e cam tarziu cand scriu acestea si dupa asa un efort stiintifico-matematic de proportii si cu care nu-s obisnuita, nu prea mai am capacitatea necesara de procesare si a unor exemple concrete.

Dar puteti sa luati ca tema, scrieti comentarii aici si eu pun note. Si-apoi mai vedem.

Sursa foto

Discuție

3 gânduri despre &8222;Coeficientul de lipsa&8221;

  1. Interesanta teorie 🙂 Te contrazic: postul ar trebui sa fie citit. Unii il vor citi pentru a vedea cum e in cazul lor (cati le duc lipsa), altii poate se vor gandi la oamenii carora le duc dorul 😉

    Scris de Loredana | 27 August 2011, 2:21 pm
    • Asa ma gandisem si eu initial 🙂 De fapt, cand doar ma gandeam la teoria asta parea totul foarte simplu. Cand insa m-am apucat sa si scriu, lucrurile au cam luat-o razna.

      Ma rog, ma alint si eu cu teoria mea – dar daca stai sa te gandesti lucrurile au o oarecare logica.
      A fost o vreme in care lucram in 2 birouri alternativ, dar fara vreo programare prealabila, stateam si singura, nu prea ma vedeam cu prietenii si nu aveam mobil inca – asa ca ii sunam pe ai mei destul de rar. M-am intrebat des atunci daca mi s-ar intampla ceva, cat ar dura pana sa isi dea cineva seama ca lipsesc. Cred ca de-acolo mi se trage 🙂

      Scris de Rita | 27 August 2011, 5:58 pm

Trackback-uri/Pingback-uri

  1. Pingback: With a little help from my friends « Rita la cafenea - 5 Septembrie 2011

Lasă un răspuns

