"Istorii si personaje"

In fata usilor inchise

Nu mai stiu cand l-am vazut prima data – nici nu mai stiu daca il vazusem deja la vremea la care prietena mea ma batea la cap cu teoriile ei deterministe.

Eu am in cap o reprezentare asta schematica a drumului in viata ca o harta cu strazi care se tot intersecteaza. Ai luat-o prima la dreapta in rond si hop ! te trezesti ca ai ajuns in alta parte unde nici treaba nu aveai si nici nu voiai sa ajungi.

Nu te mai agita – imi zicea prietena mea – ce trebuie sa se intample o sa se intample oricum, orice ai face. O iei tu la dreapta acum, dar sa vezi ca se intoarce si te aduce inapoi pe drumul tau drept sau chiar la stanga pe care voiai sa te duci.

Dar daca nu, totusi, daca nu ? o luam eu de la capat. Si apoi daca se intoarce, de unde stii ca te duce unde trebuie si unde vrei si nu o ia iarasi razna ? Si de unde stii cand – la 50 de ani – mai ajungi acolo unde iti trebuie tie ? Asta daca ai noroc si mai ajungi vreodata…

Ei, prietena mea imi tot dadea exemplu filmul asta, Sliding Doors. (Mai e si vechi !). Fata asta – Gwineth Paltrow – are o zi proasta, e concediata si la intoarcerea acasa usile metroului i se inchid in nas. Aici e momentul cand firul se desparte in doua – varianta in care nu prinde si respectiv varianta in care prinde metroul.

Stiti filmele alea proaste in care el o paraseste si tocmai de-aia ea isi gaseste marea dragoste, sau ea isi pierde jobul doar ca sa isi gaseasca jobul mult-visat. (Curios cum doar tipelor li se intampla chestii din astea prin filme…) Ei, cam asa pare sa fie si filmul nostru. Doar ca lucrurile se intampla in acelasi timp – ca sa faci comparatia intre variante – intre rute, conform hartii de care ziceam. Mai sunt si puncte in care traseele aproape se intersecteaza – de zici ca acuma treci in scenariul celalalt, fix atat cat sa te intrebi daca lucrurile revin la „normal”.

Ma rog, nu va povestesc tot filmul – ruleaza zilele astea pe Diva, aveti toate sansele sa il prindeti, sau puteti vedea clipul de mai jos. Ideea e ca la final versiunile tind sa se lipeasca, dar uite ca nu, nu ajung in acelasi loc. In varianta buna, in care prinde metroul si afla mai repede vestile proaste ca sa-si poata vedea mai repede de viata – in varianta buna deci, fata moare la sfarsit. In varianta cealalta, intarziata, sfarsitul e ala bun – o speranta.

Si-apoi ce sa mai crezi, ce sa mai alegi ? Sa prinzi metroul – sa nu prinzi metroul. Sa te grabesti – sa mai astepti. S-o iei la stanga sau la dreapta. Si-aici nu e vorba de film, pe care l-am folosit doar pentru ilustrare – ci despre optiuni din astea marunte, de zi cu zi, care probabil ca genereaza evenimente majore in moduri despre care noi n-avem habar.

James zice in film : „Everything happens for the best – you never know if you won’t try”. Eu zic, dupa un om destept pe care nu-l mai stiu acum „Nu-i nevoie sa mananc un ou ca sa imi dau seama ca e stricat”.

Voi ce ziceti ?

Discuție

2 gânduri despre &8222;In fata usilor inchise&8221;

  1. Rita, si eu cam sunt din filmele cu prosti: cred ca se intampla ce e bine sa se intample. Mi s-a intamplat sa ratez ceva si sa vina altceva mai interesant din urma (ca sa am si o scuza 😉 ).

    Scris de Cristina | 23 Noiembrie 2011, 5:50 am
    • Cristina, eu n-am zis filmele cu prosti 😀 am zis filmele proaste, cel mai probabil in sensul de previzibile (desi marturisesc: I’m a sucker for happy-endings, oricat de previzibile ar fi).

      Pai atunci, daca sunteti mai multi (multe ? :D) care sustineti asta, poate ar trebui sa cred si eu ca se va intampla – totul e spre bine, cum ar veni. As prefera insa sa fie mai bine mai repede, daca se poate 😛

      Scris de Rita | 23 Noiembrie 2011, 12:25 pm

Lasă un răspuns

