"Istorii si personaje"

Ordine si disciplina

Biroul meu de la serviciu – de fapt cele 2 birouri peste care imparatesc – sunt supra-incarcate cu de toate: teancuri de documente, dosare, niste reviste, cateva carti, o imprimanta, un top de hartie desfacut, mai multe tipuri de consumabile (plicuri, folii de plastic, folii pentru curier), doua cani ticsite cu pixuri, creioane, cutter, desfacator de plicuri, vreo 2 cutii de agrafe si 2 de capse, capsatorul si de-capsatorul si perforatorul etc etc. In zilele proaste la toate astea se mai adauga si facturi, foi cu notite, carti de vizita, carnetul cu insemnari si inca multe altele, asa ca m-as putea pierde cu succes printre toate cele.

Suna a haos – dar in mod paradoxal, si cumva instinctiv, stiu unde gasesc in toate teancurile alea, fiecare lucrusor, fiecare document. Fiindca locul fiecaruia a fost memorant, in momentul in care a si fost asezat acolo, cu buna stiinta. Si fiindca trec suficient de des prin ele incat sa „verific” pozitiile pe care le ocupa toate cele si sa fac update la informatii.

Si e valabil pentru o gramada de alte locsoare si lucrusoare – biroul de acasa, dulapul cu medicamente, trusa de cosmetice, cutiile cu bijuterii, raftul cu tricouri, cutiile de pantofi. O gramada de lucruri asemanatoare aflate in acelasi loc, despre care stiu insa destul de precis fiecare unde se gaseste. Exista un sistem si functioneaza – sau cel putin asa am eu impresia.

Tocmai am trecut printr-o mare sperietura din cauza ca nu mai reuseam sa imi gasesc certificatul de nastere. Zilele astea trebuie sa dau o fuga pana acasa – acasa-acasa, la Galati, nu acasa asta din Bucuresti – sa-mi schimb buletinul, ca si asa am umblat 2 saptamani prin lume oarecum ilegal. Operatiune in care prezenta certificatului de nastere este necesara si chiar esentiala.

Ca toata lumea, am si eu un set de acte pe care le pastrez cum trebuie si la un loc, ca sa pot da de ele cand imi trebuie. Bineinteles pe langa astea am teancuri intregi de alte hartii nu la fel de importante – chitante, ordine de plata, facturi, contracte de inchiriere, certificate de garantie si altele si altele.

Doar, spre lipsa de eficienta a sistemului, certificatul de nastere nu mi-a mai facut de mult trebuinta, nu l-am vazut de ceva vreme si deci informatia despre localizarea lui nu prea era actualizata. In plus de cand stau in Bucuresti am schimbat cateva locuinte, asa ca toate cele s-au tot plimbat in diferite plicuri, mape, agende si alte suporturi care mai de care mai sigure, ordonate si aranjate. Am avut o idee pe unde ar fi trebuit sa se gaseasca, chiar vreo 2 idei – dar nu l-am gasit in niciunul din locurile alea. Deja eram in plin atac de panica – ca o sa trebuiasca sa imi aman plecarea si respectiv emiterea noului document si ca din asta or sa iasa tot soiul de alte complicatii.

Vestea buna e ca l-am gasit, dupa vreo jumatate de ora, timp in care ma gandisem deja la procesul pe care il presupunea emiterea unui nou certificat de nastere. Vestea oarecum la fel de buna e ca l-am gasit intr-unul din plicurile bine puse si etichetate corespunzator cu „Certificat de nastere” – dovada ca marea dezordine pastra inca urmele unei intentii disciplinatoare.

Vestea oarecum proasta e ca sistemul ordonat in dezordinea lui m-a cam dezamagit. Cred ca e vremea sa adoptam, noi, Rita, niste masuri mai stricte despre ordinea si disciplina lucrurilor, ca sa nu mai avem asemenea momente datatoare de palpitatii.

Sursa foto.

Discuție

2 gânduri despre &8222;Ordine si disciplina&8221;

  1. „sa adoptam, noi, Rita” :))))))))))))

    Scris de Cristina | 15 Decembrie 2011, 2:10 pm
    • 😀 era cu intentie, bineinteles.

      Noi, Rita, suntem o mare cascata in ultima vreme… Dupa cum poate stii, la o saptamana dupa asta mi-am pierdut portofelul – plin cu hartii, nu cu bani (deci nu a fost o motivatie de furt, la mijloc), si mai ales cu faimosul pasaport biometric si cu viza de SUA in el.
      Si cica omul invata din greseli…

      Scris de Rita | 15 Decembrie 2011, 2:48 pm

Lasă un răspuns

